söndag 1 april 2007

Shopaholic, påsklov och skitnorrlands tragiska väder.

Kände för att uppdatera lite här... mest för att frödriva tiden och ha en anledning till att inte gå till övervåningen till min kalla, hårda, ensamma säng. Gud, vad jag vill sova med någon!
Anyways, jag är ju som sagt i Norrland nu på påsklovet.. like MALÅ! here I am! Jag hatar skithålan, finns inget att göra! Och nu fick jag världens sug på att shoppa till en ny outfit! Jag har 2 outfits btw som ajg vill köpa och få det överstökat!
..men, jag ska köpa biljett till Siesta! först, sen ska jag köpa T-shirts så att jag och Emelie äntligen kan trycka motiven som hon och hennes pappa ska skriva ut nu nån gång.




Skor, skor, skor.. ge mig skor.
och klänningar
och leggings
och jazzskor

Jag har rotat i mammas garderob --------->
har jag nämnt att jag bor i en second hand butik?
Anyways!
To do this holiday;
Göra rester som fan!
LEKA MED BUTTWIPE <3>
Jag vill att skitnorrland ska vara varmt så att man kan ha klänning iaf.. jag som tänkte vara söt popare nån dag!
Vill ni veta lite om min 24 (nästan precis) timmars resa hem från Växjö till Malå?
okej.
10.12: Tåg från Växjö till Gbg, hann inte sminka mig klart, så jag fortsatte proceduren på tåget. (tur att jag fick plats med bord, fönster OCH åka åt rätt håll.. dvs, inte baklänges.
13.21: anlände till Gbg, skulle betala och låsa in mina saker i ett skåp... men skåphelvetet var trasigt och jag slösade 30 kr på det! Så.. det kostade mig 60 kr att få mina saker inlåsta.
Gick på stan.. tänkte gå till en skatebutik (Active, om jag inte minns helt fel) som ligger nästan vid liseberg.. alltså typ ena sidan av stan. När jag väl kom fram hade de stängt... "15.00" stod det på lappen, klockan var 15.12. Illa, dåligt, inte bra alls. Jag hade DRITont i axeln..
Då kom jag på att tänka på en annan skatebutik som ligger nästan vid nordstan. Det var bara att börja traska iväg igen! Men när jag väl kom dit hade de också stängt. "16.00" fan, jävla skit! Hamburgare utan dressing, och han som stod i kiosken, han var inte snäll! Svor jag, inspirerad av en film som gjordes av Johan E. och co i nian om jag inte minns fel.
Häckade runt lite på shock, hittade fina klänningar och kjolar, like.. gief!
17.00: hoppade på tåget som skulle ta mig till norrland, och det gjorde det.. annars hade ajg inte skrivit just detta..? Whatever.

Hahahah, jag måste bara berätta och skämma ut Emelie lite mer och lite till!
Jag orkar inte skriva, så jag kopierar text från hennes bilddagbok ist.
"på väg till station ign såg jag belinda(som jag trodde satt på ett tåg till norrland). jag skrang ifatt henne och skrek
- vad fan gör du här?!?:O ... men det var inte belinda, det var en kille som svarade genom att stamma fran... jooo,asså jaaaa = Jag sprang igen!"

haha, åh vad jag älskar då hon gör bort sig, så sött xD
Laakso - Never Satisfied

1 kommentar:

tyjftyjftykfyul sa...

Du kan få sova med mig i min iskalla, stora, mjuka, ensamma och obekväma säng. Men endast om du är varm. För jag fryser som en igelkotte på Antarktis. Behöver någon eller något som kan värma min säng... Tror jag måste köpa något slags värmesystem till sängen... Så svinitkallt på vintern "/

Lite synd att inte Emelie tog kort på den där killen hon skrek åt, skulle gjort det hela ännu roligare. xD