söndag 15 november 2009













Slutuppgiften i Kreativt skrivande jag läste i våras. Dekadenta barn dekadenta bäst heter den, och är exakt 20.000 tecken. Det gjorde ont att skriva den. Där vid "-----" är slutet. Den som vill fortsätta läsa den får säga det till mig, jag gillar den, läraren jag hade gillar den skarpt, andra som har läst den har gett mig positiv kritik. Men, det gjorde ont att skriva den, det gör ont att läsa den idag.

Den handar om konstant hjärtesorg. Även en gnutta ironi, melankoli, tragedi, fettfri, nostalgi, eufori, självbedrägeri och överlevnadsstrategi.

2 kommentarer:

Tina (vet inte hur många tina du känner men tina som i emelies-kompis-tina) sa...

Jag vill läsa :)

Belinda sa...

Haha, söta Tina! Ja.. jag vet inte om jag har din mail, men kan antingen skicka den via mail, eller som vi ses nån gång så kan du få ett ex i handen, lite mer exlusivt!