söndag 29 november 2009

Jag kommer ihåg när jag fyllde 17. Runt klockan 05.30 på morgonen fick jag ett sms, som höll mig vaken i två timmar, då jag egentligen skulle stiga upp. Emelie, min räddare i nöden, min hamster, min andra halva kom in med två sharonfrukter som present, söta Emelie. Sharonfrukt är en av mina favoritfrukter.

Sen ställde jag mig framför spegeln och tuperade håret i 1000 år, helt maniskt som ett apatiskt barn. På den tiden tuperade jag det varenda dag.

Det enda jag kom ihåg på skolan den dagen var första lektionen, när vi satt i den enorma bildsalen. Det syntes klart att något inte var rätt, så en av mina bildlärare, Johan (som för övrigt är en av de bästa lärarna jag haft) tog undan mig under lektionen och frågade vad som stod på.

Efter skolan skulle vi alla samlas hemma hos mig och Emelie för en liten fika, men för att dryga ut tiden lite gick vi på stan lite innan, och jag hittade en randig klänning på Gina Tricot (tro det eller ej). På väg hem hoppade vi av Teleborg Centrum för att hämta mina MacBeth-skor jag tidigare hade beställt. Svarta med rosa detaljer, sjukt sköna men nu använder jag dem inte.

Hemma, släckta lampor och tända ljus... vi satt i det äckliga köket hos vår hyresvärd som vi kallar Elefantkvinnan. Jag har några fina bilder från då som jag alltid, verkligen alltid blir glad av när jag kollar på dem! Te och kakor, julmust, allt!

Jag saknar Växjötiderna, men trivs just nu också.

Kommande födelsedag ska jag banne mig inte få något dåligt sms! Jag ska skaka rumpa i London, för att tre dagar senare dra hem och börja skolan igen!

Inga kommentarer: