onsdag 27 januari 2010
















Kylskåpspoesi, ungefär nio månader gammalt. Fast igår plockades det ner, kylskåpsgubbarna kom idag!

Idag har jag varit ganska oproduktiv.

Iofs är jag ju sjuk också.
Jag har käkat tre apelsiner, fyra mackor och en omelett. Jag har druckit två koppar te och tre glas echinaforce. Apelsinerna var ap-goda, omeletten likaså. Mackorna failade jag att rosta, och tänkte då "Hur failad kan man vara, egentligen?"

Jag har kollat på två filmer. Först kollade jag på Persopolis och dreglade lite på franskan och hur bra en seriös, tecknad film kan bli! Sen glodde jag lite på Chocolat och där dreglade jag på dekadensen och Johnny Depp.

Jag peppat nya kylskåpet vi fick idag (vuxet?) och hjälpt kylskåpsgubbarna som var här med att placera det nya kylskåpet... vilket innebär att peka på det icke fungerande kylskåpet som de skulle byta ut.

Jag har duschat, och väntade i fem minuter på att vattnet skulle bli varmt, och tänkte då att jag egentligen bor i en skitlägenhet som vi betalar waaay too much för hyran. Eller ja, mamma gör det. 7000 kr och vi har haft problem med golv, lite annat och nu kylskåpet.. som de faktiskt bytte ut.

Måste köra en Mika igen, för att hon tar med detaljerna när jag frågar hur hennes dag har varit.
"Det var fiskpudding i skolan, jag gillade det, lite vattnig men ändå gott"

Kanske borde jag skriva på engelska igen. Det droppar in fler och fler utländska, återkommande besökare som markerat att de följer bloggen. We'll see.



Inga kommentarer: