onsdag 1 september 2010















Jag har varit sämst på att uppdatera på ett tag, och det är jag fullt medveten om. Idag är det i alla fall byta-sida-på-kalender-dagen!

Jag har iaf varit sjuk sedan i Lördags, vilket suger en aning... och jag tycker jättesynd om Lovisa som fick jobba ensam i söndags, eftersom att vi inte hittade någon ersättare.

Imorgon blir det jobb i alla fall, så som jag har längtat! Jag har ju även längtat efter ett boende i Göteborg, och nu är längtan över! Det blev ett rum i ett litet kollektiv i Linné... hur bra som helst! Jag känner dock lite sorg i hjärtat, eftersom jag inte vet om min katt Kajsa får följa med...

I lördags skvallrade en kund att det var stor loppis på magasingatan! Så jag sprang iväg en stund på min lunch och kollade om jag skulle hitta något! Det såg så himla mysigt ut, där serverades fika, musik och kläder och skor, smycken, porslin, gammalt och nytt!

Jag hittade en kopp till mamma, och fick plantera en blomma i den för 10:- extra, det var värt, tyckte jag! Mamma samlar på koppar som är fina... vad som är fint bedömer man när man ser koppen! Så, jag gav den till henne när jag berättade att jag har hittat ett boende, och hon sa att den var jättefin! Det var ganska lustigt egentligen, jag hade ställt koppen i mitt fönster, och när hon kom in på mitt rum utbrast hon "ååååh, en present till mig?!" i ren ironi, då jag med lycka nästan skrek ut "Ja!"... little did she know att det faktiskt var en present till henne!

Inga kommentarer: