måndag 21 december 2009






















"27/10-09

När jag blir gammal kommer jag att bli en bulltant. Helst tillsammans med Emelie och våra tjugoelva katter (som kissar lite här och där).

Jag kommer bli sån tant som bjuder allt och alla på nybakta bullar och mellanmjölk. Alla i mitt trapphus kommer kunna lämna sin lägenhet, sin morgon med en vaniljbulle i vänsterhanden och ett turkost plastglas, fylld med mjölk i högerhanden.

Men sen. Sen kommer alla vilja ha bullar! Alla kommer vilja ha mina bullar, för de är så jävla goda! Och då kommer den där känslan över mig. Jag kommer få en sån jävla ångest, för att jag inte hinner baka bullar till alla, för att jag inte kommer kunna tillfredsställa alla.

Bulltanten kommer nog dö av ångest, troligtvis för att hon inte orkar. Prestationsångest, för alla ska bli nöjda. Alla ska få känna smaken av vanilj medan bulltanten sakta dör."

Inga kommentarer: