lördag 27 februari 2010

Varför råkar jag alltid ut för skeva raggningsrepliker? Som jag tidigare kanske har berättat, råkade jag ut för; Någon knackar på axeln, och säger "Hejsan, har du träffat (vid detta tillfälle) Martin?" Killen som knackade på axeln går iväg och hans kompis Martin kommer fram och hälsar. Usch.

Men igår kom ytterligare replik som jag kan lägga i sparlådan! Jag och Linn gick till tatueringsmässan Tattoo Meltdown i Trollhättan.. vi ställde oss i kön en stund och när det blev min tur att betala sa killen bakom kassan;
"Och du ska betala i natura?" Man kan väl säga att det är tur att jag är lite som en döv tant ibland så jag hörde inte bad grabben i kassan sa, så jag slängde ur mig ett "Va? Vad sa du?" och jag sökte verkligen efter ett svar... killen blev röd i ansiktet.

Inga kommentarer: