tisdag 2 oktober 2007

Balla bruden med världens humör!


Hallelujah för fula bilder!
Hann knäppa av en bild medan jag väntade på tåget - sen dog min bäbis! Kändes helt onödigt att släpa med sig D50n till Götet om jag ändå inte kunde fota något. Visst, okej... jag kunde ju faktiskt gå hem och lämna den... Jag bor ju trots allt bara 10-15 minuters gångavstånd från tågstationen. Jag kunde lämnat den hemma och hoppa på vid östra istället... det var ju trots allt trettio minuter tills tåget kom! Men jag är lat. Någon måste ju vara det!

På tåget kommenterade konduktören att jag hade en jättefin kamera. Hennes ögon bara glodde på den och hennes ansikte fick någon konstig min. Som någon patient på St. Sigfrids eller liknande. Inte reagerade jag annorlunda på det! Jag log på det sättet bara jag kan och sa "TACK!" Jag blev genast på mycket bättre humör! Tänk. Jag blir glad av de minsta sakerna.

Hon satte en början på min dag som blev bättre.

Offerprästers, Las Palmas, SMK, Klaxons, CKY... you name it! Peppmusik strömmade högt ut ur de skullcandy jag hade lånat av brodern. Jag tror jag störde omgivningen lite. Eftersom att de var lite knasiga så fungerade bara en hörlur... och givetvis måste man ha extra högt då! Musik är som bäst då den är hög.

Strosade runt i Göteborg.
Blev mest Magasingatan, Södra Larmgatan, Vallgatan. Is teh shiet! Tyvärr har jag inget arbete, så jag lever bara på studiebidraget = poor thing. Dessutom har jag nyss köpt fritidskortet som går på 525 spänn = ännu fattigare. Nej, de resterande pengarna denna månad går till ett par lila metallictights. Bara för att det är så HC... eller?

Dagens andra humöruppmuntrare: Grabben som delar ut tidningar från Aftonbladet.
"Heej kompis!" - Han
"HEEEJ!" - Jag
Sekunden efteråt tog jag tag i en tidning och tackade.
Det lät nästan som om vi kände varandra. Fy fan vad glad jag blev! Gick in i nordstan med världens leende på läpparna!

Riktigt skönt att bara sticka till Gbg själv, ensam, med musik i öronen. På mig hade jag min klänning jag har sytt själv. Blev klar igår. Fy vad najs den är! Ska köpa mer tyg och sy i andra färger. Lägger upp bild sen, kanske. Kanske med de lila metallictightsen som jag planerar att tjoffa imorgon?

Borde avrunda. Jag är världens analfabet just nu! Ni anar inte hur många gånger jag har skrivit om orden i inlägget idag! Bruden med skills, det är jag!

Moget avslut, citerar Emmy:
Tjingeling, fisring!

Väskan är mammas gamla. Jag bor ju trots allt i en vintagebutik?

Inga kommentarer: