söndag 27 februari 2011

Balett på Operan

Igår levde jag livet som kulturtant! Jag gick för första gången till Göteborgsoperan för att kolla på balett. Det var nämligen så att en kostymör kom in tidigare i veckan och handlade lite kläder till föreställningen, och hon frågade om jag ville gå... "varför inte" tänkte jag!

Världspremiär för Strømgren/Celis. Tvådelat dansprogram. Kostymören var inne i butiken och fixade lite kläder till den första delen, Looming Sky av Celis. Jag satt brevid självaste kostymören, dramaturgen och koreografen under föreställningen. Hittar tyvärr ingen bild på något plagg från butiken på någon pressbild, så det får bli en annan bild istället!















Looming sky/Stijn Celis
















Utkanten/Jo Strømgren
Denna del gillade jag mest, svarthumor är jag ju som sagt svag för!

Inga kommentarer: