fredag 9 juli 2010

Jag hittade en av mammas gamla linnen som hon hade när hon var liten... när jag var 12 passade den helt perfekt, nu sitter den som en magtröja! På tal om magtröjor kommer jag ihåg en dröm som jag har haft ungefär två gånger, första gången för ungefär fyra år sedan, och andra gången för kanske två år sedan!

Drömmen gick i alla fall ut på att ett skolfoto skulle tas. Alla var uppradade, jättefina, jättefina hår, jättefina leenden, lite lätt american dream på det hela. Jag var jättenöjd med framträdande och -klick- lät det så var det hela klart! Min dröm snabbspolades lite här, fram till den tiden man faktiskt får hem fotona! Jag tog kuvertet i handen, öppnade det, och blev sjukt jäklarns arg! Jag såg då att jag hade ett par röda manchesterjeans (som faktiskt kan vara snyggt) och en turkos magtröja som slutade precis under brösten (dock hade jag inga bröst när jag var 12, men ändå). Dessutom hade jag världens ölmage, och för allt detta blev jag JÄTTEARG på min omgivning...!

När jag vaknade efter den här drömmen skrattade jag lite, ganska mycket! Jag menar, varför ska man bli arg på andra för att man inte har världens snyggaste kläder på sig? Jag älskar mina ologiska drömmar, på riktigt. Det gör jag!

Inga kommentarer: